Quines estratègies poden facilitar que aquests alumnes entenguin els missatges orals dels mestres?
Per tal que els alumnes entenguin els missatges orals dels mestres hem de facilitar que tot nen i tota nena que arriba a l’escola es trobi en el parlar dels mestres les formes més familiars a les que parlen a casa.
Els mestres han de fer l’esforç d'adequar el seu llenguatge al dels nens per poder establir un bon diàleg.Per tal que els alumnes entenguin els missatges orals dels mestres hem de facilitar que tot nen i tota nena que arriba a l’escola es trobi en el parlar dels mestres les formes més familiars a les que parlen a casa.

En els primers nivells és important tenir com a llenguatge de partida l’estàndard local i, a partir d’aquí, l’escola hauria d’ampliar la capacitat receptiva primer i productiva després fins arribar a un estàndard més general.
En el cas dels alumnes castellanoparlants se’ls hauria d’ensenyar i/o reforçar la llengua catalana constantment, perquè poc a poc es poguessin anar integrant a la classe. Al principi els mestres els podrien ajudar acompanyant el discurs oral amb signes per tal que els ajudés a entendre i relacionar el que se’ls està dient.
Quines estratègies poden facilitar que aquests alumnes intervinguin oralment a classe?
Pel que fa a la metodologia, creiem que s’hauria de seguir un mètode comunicatiu amb un enfocament funcional que es complementés amb una dinàmica de classe basada en el treball d’activitats.
Primer hauríem d’incidir en la comprensió oral i escrita i després en l’expressió oral i en l’expressió escrita.
Per tal que aquests alumnes intervinguin oralment pensem que és recomanable aprofitar qualsevol ocasió en què es vulguin expressar per tal que s’expressin davant dels seus companys i, d'aquesta manera, vagin agafant confiança i sentint-se cada vegada més còmodes.
A més, els hem de deixar participar el màxim possible, sempre que ho facin ordenadament i correctament, i dir la seva, així nosaltres també podem anar veient les dificultats que tenen i els podem ajudar o corregir els errors sempre que sigui necessari.
Els hem de fer veure que és normal que al principi s’equivoquin, perquè dels errors aprendran i que cada vegada serà més fàcil expressar-se. Els hem de motivar i animar tant com puguem.
A més, els hem de deixar participar el màxim possible, sempre que ho facin ordenadament i correctament, i dir la seva, així nosaltres també podem anar veient les dificultats que tenen i els podem ajudar o corregir els errors sempre que sigui necessari.
Els hem de fer veure que és normal que al principi s’equivoquin, perquè dels errors aprendran i que cada vegada serà més fàcil expressar-se. Els hem de motivar i animar tant com puguem.
També es podrien fer algunes sessions de debat a classe amb temes que podrien escollir entre tota la classe. D’aquesta manera és més fàcil que es motivin a participar ja que el tema tractat els interessa.
Quines estratègies pot fer servir el mestre com a interlocutor de l’alumne o per corregir-lo, de cara a millorar la destresa lingüística dels alumnes?
De cara a millorar la destresa lingüística dels alumnes, el mestre podria fer que participin activament a classe, que expressin les seves opinions oralment, i quan tenen un error fer-los corregir a si mateixos o entre els companys. Intentar que s’adonin ells dels seus propis errors, o fer un exercici col·lectiu en què un alumne parli i els altres estiguin alerta als possibles errors que pugui cometre el seu company.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada